counter create hit
هنرهای نمایشی سینما زناشویی و همسرداری سرگرمی و چند رسانه ای ویدئو تلویزیون و رادیو رابطه و ازدواج تکنولوژی و دانش

نظر ها:

مطالب مرتبط:

براساس پروانه نمایش قرارداد بستیم/ روال اداری را طی کردیم

منوچهر زبردست مدیرعامل سبحان گستر (بلیت) درباره وضعیت اکران فیلم «عصبانی نیستم» و مناقشات اکران آن به خبرنگار مهر گفت: ما در جریان مذاکرات ارشاد و فیلمساز نیستیم و براساس پروانه نمایش ارایه شده قرارداد این فیلم را بستیم. وی افزود: امیدواریم دو طرف طبق رو ...

آثار راه یافته به بخش رقابتی «کوتاهِ کوتاه» جشنواره فیلم گلوب ۲۰۱۸ معرفی شدند

ساعت: 12:00 منتشر شده در مورخ: 1396/11/30 شناسه خبر: 1315761 هیئت گزینش جشنواره بین‌المللی فیلم بی‌کلام گل ...

تنبیه بدنی پرده گوش دانش آموز بجنوردی را پاره کرد

تنبیه بدنی پرده گوش دانش آموز بجنوردی را پاره کرد

بازدید هوایی وزیر راه از محل احتمالی سقوط هواپیمای آسمان + ویدئو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، عباس آخوندی صبح امروز با یک فروند هواپیمای مینی‌جامبوجت BAE-146 هواپیمایی ماهان عازم یاسوج شد که در مسیر پرواز رو گذشته هواپیمای ATR72 هواپیمای آسمان، با حضور در کاکپیت خلبان، از محل سقوط احتمالی هواپیما بازدید کرد. ...

داوران دهمین جشنواره داستان انقلاب معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی سپهر سوره هنر، در دهمین جشنواره داستان انقلاب (جایزه امیرحسین فردی)، وحید نیکخواه‌آزاد، علی اصغر عزتی پاک و محسن پرویز آثار بخش نوجوان و راضیه تجار، مصطفی جمشیدی و حسین فتاحی آثار بخش بزرگسال را ارزیابی و داوری می‌کنن ...

تکرار زوج موفق رادان و کیایی در چهارراه استانبول

تکرار زوج موفق رادان و کیایی در چهارراه استانبول

چهارراه استانبول در ابتدا با نام "پلاسکو" مجوز ساخت گرفت اما به گفته کارگردان به خاطر جلوگیری از حاشیه های احتمالی نسبت به جنجالی بودن اسم برای فروش بیشتر به چهارراه استانبول تغییر نام داد. به گزارش میزان، فیلم سینمایی "چهارراه استانبول" به کارگ ...

مفسر یونانی: حذف حاج صفی از برنامه های المپیاکوس آسان نیست

مفسر یونانی: حذف حاج صفی از برنامه های المپیاکوس آسان نیست

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کوستاس در سایت اسپورت اف‌ام یونان با اشاره به پیروزی یک بر صفر شب گذشته (یکشنبه) المپیاکوس برابر پانیونیوس در هفته بیست‌ودوم سوپر لیگ فوتبال این کشور می‌نویسد: احسان حاج‌صفی بازی را بد شروع کرد و در هشت دقیقه اول با از دست‌دادن ...

مدافع ذوب آهن : تمام تلاش ما این است که یک فوتبال خیلی زیبا به نمایش بگذاریم

خالد شفیعی مدافع تیم ذوب آهن اصفهان در میکسدزون ورزشگاه فولادشهر پس از پیروزی برابر لوکوموتیو تاشکند به خبرنگاران گفت: بازی خیلی سختی بود. ما بعد از دو بازی که نتیجه نگرفتیم، این پیروزی را به دست آوردیم. در بازی های قبلی علیر ...

با دعواهای ادبی نویسندگان هم عصر آشنا شوید/شلیک تفنگ ریچارد فورد به رمان هافمن

به گزارش ایسکانیوز از لیت هاب، حالا دیگر مانند قدیم شاهد دعواهای ادبی نیستیم. شاید نویسنده‌ها مهربان‌تر از قبل شده‌اند، یا شاید حالا دیگر در توییتر حرف‌هایشان را می‌زنند. قانونی که برای قرار گرفتن در این فهرست وجود دارد این است که هر دوطرف باید نویسنده باشند ...

چرا فیلمی درباره حضرت فاطمه(س) ساخته نشده ؟

خبرگزاری ایسنا: انسیه شاه حسینی معتقد است اگر نهادهایی مثل وزارت ارشاد که بودجه در اختیارشان است از ساخت فیلمی درباره حضرت زهرا (س) حمایت کنند، فیلمسازان برای ساخت آن صف خواهند کشید و اگر اعتدال پیش بگیریم هیچ مشک ...

شکست سنگین پرسپولیس مقابل ژاوی و یارانش/ تیم برانکو، پراشتباه و بی برنامه

در ادامه هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از گروه C پرسپولیس ایران ساعت ۱۹ در ورزشگاه جاسم بن حمد مهمان تیم السد قطر بود که این دیدار در نهایت با شکست ۳ بر ۱ شاگردان برانکو همراه بود. گل‌های السد را در این دیدار بغداد بونجاح در دقایق ۳۶ و ۵ ...

دکتر قریب را به شهریار ترجیح دادم

به این بهانه با این کارگردان به گفت‌وگو نشستیم و از انگیزه‌هایش برای سریال‌سازی پرسیدیم. آقای عیاری، شما بعد از دو تجربه سینمایی دوباره به تلویزیون برگشتید و تصمیم به ساخت سریالی تازه گرفتید. ایده ساخ ...

اکران مردمی فیلم مجید مجیدی با حضور گلزار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرآنلاین، اولین اکران مردمی فیلم سینمایی آن سوی ابرها به کار گردانی مجید مجیدی روز چهارشنبه دوم اسفند با حضور محمدرضا گلزار بازیگر سینماو مجید مجیدی کارگردان این فیلم از ساعت 18 الی 24 در پردیس کورش برگزار می شود. فیل ...

درخشش ایتالیا در جشنوراه فیلم برلین با «پسرها گریه می کنند»

درخشش ایتالیا در جشنوراه فیلم برلین با «پسرها گریه می کنند»

در پنجمیــــــــن و ششــــــــمین روز از شصت و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین آلمان بیش از آنکه فیلم‌های بخش مسابقه خبرساز باشند، بعضی آثار پخش پانوراما (افق‌ها) نظرها را جلب کردند و یک بار دیگر سران برلیناله نشان دادند که به قسمت‌های ظاهراً جنبی ای ...

سعد حریری برنامه های انتخاباتی جریان المستقبل را تشریح کرد

سعد حریری برنامه های انتخاباتی جریان المستقبل را تشریح کرد

نخست وزیر لبنان به تشریح برنامه های جریان المسقبل در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ این کشور پرداخت و ثبات سیاسی و امنیتی را در شکوفایی اقتصادی موثر دانست. به گزارش مهر به نقل از النشره، سعد حریری نخست وزیر لبنان اعلام کرد: لبنان از هرگونه ناامنی مصون است و ه ...

نکته! این مطلب توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. لطفا نظر خود را در رابطه به این مطلب در صفحه تماس با ما در میان بگذارید.

فیلم "شعله"; حسادت از یک مرد که شکست خورده

فیلم «شعله ور»؛ حسادت های یک مرد شکست خورده

"آتش" داستان زندگی مردی که آنها را به احساس "دیجیتال دان" و این احساس ، زندگی خود را تحت تاثیر قرار دهد. از یک مرد است که او معتقد است که "دیجیتال" است. در نقش یک فرد معتاد ، عالی ظاهر با تصویب سینما یکی از حزب جمهوری خواه کسب و کار در شهر فینیکس. "منفجر کردن" در سیستان و بلوچستان روایت است که " بازگشت از راه دور از پایتخت گرفته شده است. این فیلم در روز ابتدایی جشنواره یکی از این فیلم بود که تاریخ آن ابرقهرمان ... حتی دیده بانی دفاتر نعمت‌الله رفتیم تا برای‌مان از «شعله‌ور» بگوید. ماحصل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:     «شعله‌ور» جزو فیلم‌هایی بود که در جشنواره سی‌وششم فیلم فجر به سانس فوق‌العاده رسید، اتفاقی که نشان می‌دهد استقبال از ساخته جدید شما خوب بوده، «شعله‌ور» چه تفاوتی با «رگ خواب» و دیگر آثارتان دارد؟ من آن چه در ذهن دارم را می‌نویسم و کارگردانی می‌کنم اما در نهایت مخاطب است که باید فیلم را ببیند و برداشت خودش را از اثر داشته باشد. من نباید زاویه نگاه خودم را به تماشاگر القا کنم و او را به سمتی ببرم که به ذهنش جهت بدهم. مخاطب باید پس از تماشای فیلم، روی اتفاقات داستان فکر کند و نتیجه‌ای را بگیرد که خودش به آن رسیده است. پس تماشاگر با فیلمی کاملا متفاوت از ساخته‌های گذشته شما روبه‌رو می‌شود؟ «شعله‌ور» به طور حتم به فیلم‌های گذشته من شباهت دارد و این موضوع انکارناپذیر است چرا که «شعله‌ور» را همان کسی کارگردانی کرده که «رگ خواب» را ساخته، «آرایش غلیظ» را به مقابل دوربین برده و همان فیلمسازی است که «بوتیک» را 14 سال پیش تولید کرده. اما به طور حتم شبیه به هیچ یک از این فیلم‌ها نیز نیست. من همیشه از تکرار گریزانم و سعی می‌کنم در این گرداب گرفتار نشوم. البته این مسئله همانند راه رفتن بر روی لبه تیغ است چون نمی‌خواهم هر فیلمم کاملا دنیا و ساختاری متفاوت داشته باشد. همان‌طور که گفتم «شعله‌ور» هم به آثار گذشته‌ام شباهت دارد و هم به هیچ یک از فیلم‌های قبلی‌ام شبیه نیست. «رگ خواب» واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت و البته سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را برای لیلا حاتمی به ارمغان آورد، به همین خاطر انتظارات از «شعله‌ور» نیز بالاست. به شخصه از این فیلم رضایت دارید؟ من به عنوان کارگردان که فیلم را جزئی از خودم می‌دانم، نمی‌توانم به راحتی ساخته‌ام را قضاوت کنم. از سوی دیگر باید مدتی از تولید و عرضه یک اثر بگذرد تا بتوان نظر درستی را ارائه داد. برای نقد صحیح یک فیلم باید از اثر فاصله بگیرید تا زاویه دیدتان وسیع‌تر شود و تمام نقاط ضعف و قوت فیلم را مورد ارزیابی قرار دهید. بسیار بودند فیلم‌هایی که در زمان اکران چندان مورد توجه قرار نگرفتند اما پس از گذشت سال‌ها به نقطه‌ای درخشان در کارنامه کارگردان‌شان تبدیل شدند. عکس این موضوع نیز صادق بوده و یک فیلم وقتی به روی پرده رفته، سر و صدای زیادی به راه انداخته و حتی عنوان شاهکار پیدا کرده ولی پس از مدتی از حافظه اهالی سینما پاک شده است. «شعله‌ور» در سال 1395 ساخته شده و پس از گذشت یک سال به جشنواره فیلم فجر رسیده. یعنی پس از این مدت نیز نمی‌توانید فیلم را قضاوت کنید؟ درست است که مراحل فیلمبرداری حدود یک سال پیش به پایان رسید و ارتباط من با فیلم به شکل فیزیکی قطع شد اما ذهن من هنوز «شعله‌ور» است. البته فیلمبرداری فیلم در همان زمان به صورت کامل به پایان نرسیده و صحنه‌هایی را که در زیر آب روایت می‌شد، نگرفته بودیم. در حال حاضر فقط دو ماه است که پروژه کاملا تمام و پرونده «شعله‌ور» بسته شده. با این وجود رابطه ذهنی و عاطفی من با فیلم قطع نشد و با وجود درگیری با کارهای دیگر، از فیلم دور نشدم و به همین دلیل هنوز نمی‌توانم از «شعله‌ور» فاصله بگیرم و از دور به اثرم نگاه کنم. هر چند حس بسیار خوبی به فیلم دارم. خوشبختانه استقبال از «شعله‌ور» نیز در جشنواره خوب بوده و همان‌طور که اشاره کردید جزو فیلم‌هایی با سانس فوق‌العاده است. فیلم جدید شما برخلاف آثاری مانند «به وقت شام»، جلوه‌های ویژه‌ای نداشت اما فیلمبرداری نسبت به دیگر فیلم‌ها زمان زیادی برد. دلیل این اتفاق چه بود؟ فیلمبرداری ما در مقایسه با زمان معمول دیگر آثار ایرانی کمی بیشتر طول کشید اما بدین معنا نبود که برنامه‌ریزی ما را دچار اختلال کرده است. ما از ابتدا می‌دانستیم قرار نیست در مدت زمان کوتاهی فیلم را جمع کنیم و به تدوین برسانیم. هر چند فیلم ما جلوه‌های ویژه نداشت و پروژه‌ای عظیم به شمار نمی‌رفت اما لوکیشن و محوریت داستان به گونه‌ای بود که نیاز داشتیم زمان زیادی را صرف کنیم تا بتوانیم به نتیجه دلخواه خود برسیم.     فیلم‌هایی مانند «لاتاری» و «به وقت شام» در آخرین روزها حضور خود را در سی‌وششمین جشواره فیلم فجر قطعی کردند. نگران نبودید «شعله‌ور» به جشنواره نرسد یا اکران در این فستیوال چندان دغدغه‌تان نبود؟ ما برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده‌ای نداشتیم که حتما 2 ماه مانده به آغاز جشنواره فیلم فجر، فیلمبرداری کار را به اتمام برسانیم. البته شاید چنین مواردی را باید لحاظ می‌کردیم اما اصلا چنین تصوری در ذهن نداشتم که کارم را در یک تاریخ مشخص تمام کنم بلکه نتیجه کار و رضایت از سکانس‌های ضبط شده و نقش‌آفرینی بازیگران برایم در اولویت قرار داشت. بیشتر آثار حاضر در جشنواره به جز فیلم‌هایی با موضوع جنگ، در تهران فیلمبرداری شده‌اند اما شما برای ساخت «شعله‌ور» به یکی از دورترین استان‌های ایران سفر کردید. چه نگاهی سبب شد «شعله‌ور» را در جایی غیر از پایتخت جلوی دوربین ببرید؟ من یک فیلمسازم و مانند هر نویسنده و کارگردان دیگری دغدغه‌های شخصی خودم را دارم. یکی از دغدغه‌های من در عالم سینما، ارائه تصاویر تازه و نو از ایران بزرگ است. مخاطبان سینما معمولا با فیلم‌هایی مواجه هستند که در تهران می‌گذرد یا در نهایت شهرهایی در نزدیکی پایتخت را لوکیشن قرار می‌دهد. متاسفانه ذهنیتی که از استان سیستان و بلوچستان ارائه شده، چندان با واقعیت مطابقت ندارد. باید به این منطقه زیبا و شورانگیز سفر کنید تا ببینید با چه طبیعت بکر و مردمان نازنینی روبرو هستید. از همین رو فضای فیلم آخرم را به این نقطه زیبا از ایران بردم و تلاش کردم مخاطب را با فضایی مواجه کنم که قبلا ندیده یا کمتر تجربه کرده است. اما اعتیاد نقش اول فیلم و اشاره به مواد مخدر، اعتراض اهالی سیستان و بلوچستان را هم به دنبال داشت... چرا آن اشارات پر تعداد به زیبایی‌های استان سیستان و بلوچستان را نمی‌بینیم و تنها روی یک موضوع خاص متمرکز می‌شویم؟ در «شعله‌ور» تلاش کردم شکوه این خطه جذاب ایران را به تصویر بکشم اما نباید فراموش کنیم من یک فیلمسازم و نمی‌توانم نسبت به مشکلات و معضلات جامعه بی‌تفاوت باشم. کم‌آبی و مواد مخدر، مسائلی هستند که نه‌تنها سیستان و بلوچستان بلکه تمام ایران را تهدید می‌کنند و جامعه را درگیر کرده‌اند. البته در فیلم می‌بینیم شخصیت اصلی، زمانی به سیستان و بلوچستان می‌رود که معتاد است، یعنی در این استان با مواد مخدر آشنا نمی‌شود و از تهران با این معضل درگیر شده. همان‌طور که گفتم من یک فیلمسازم و وظیفه دارم مشکلات را برجسته کنم تا شاید گامی در دیده شدن و حل معضلات بردارم. از سویی لوکیشن زابل و بادی که می‌وزید، فضایی به فیلم داده که به نظرم مخاطب را با خود درگیر می‌کند.     نقش اول فیلم شما را امین حیایی بازی می‌کند که با نقش‌هایی کمدی در ذهن مخاطب نقش بسته. چه شد به سراغ او رفتید؟ نگران نبودید ذهنیت مخاطب از این بازیگر به بازخورد فیلم لطمه بزند؟ اگر نگاهی به فیلم‌های قبلی من بیندازید و البته با کسانی صحبت کنید که سابقه همکاری با مرا دارند، متوجه می‌شوید هیچ‌گاه قصد نداشته‌ام با انتخاب یک بازیگر، مخاطبم را غافلگیر کنم. هیچ‌گاه در زمان نوشتن فیلمنامه، بازیگری را در ذهن ندارم و تنها شخصیتم را در داستان پیش می‌برم. این بار نیز بازیگری را می‌خواستم که با شخصیت موجود در فیلمنامه تطابق داشته باشد. به نظرم امین حیایی، بهترین اتفاقی بود که در «شعله‌ور» رخ داد. شاید «امین» در فیلم‌های کمدی زیادی بازی کرده باشد اما هیچ‌کس نمی‌تواند منکر استعداد و توانایی او شود. امین حیایی پیش از این یک بار برنده سیمرغ جشنواره به خاطر یک فیلم کاملا جدی شده که نشان می‌دهد انتخاب او به هیچ عنوان ریسک محسوب نمی‌شود. همچنین امین حیایی در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار است که جزو پارامترهای من برای انتخاب بازیگر به شمار می‌رود. به کسب سیمرغ در جشنواره سی‌وششم امیدوارید؟ هر انسانی آرزو دارد در حیطه فعالیت خود به موفقیت برسد اما شادی و آرامش مردم سرزمینم برایم از هر جایزه و سیمرغی جلوتر است. امیدوارم اتفاقات خوبی برای مردم ایران بیفتد چون این مردم لایق بهترین‌ها هستند.