counter create hit
هنرهای نمایشی تلویزیون و رادیو فرهنگ

نظر ها:

مطالب مرتبط:
سردار سلیمانی پشت فیلم «به وقت شام» ایستاد

سردار سلیمانی پشت فیلم «به وقت شام» ایستاد

از طرف همه مجاهدین از حاتمی‌کیا تشکر می‌کنم؛فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: من فکر می‌کنم فیلم «به وقت شام» یکی از دیدنی‌ترین فیلم‌هایی است که می‌توان گفت در بخشی از ابعاد، صد در صد نزدیک به واقعیت بوده و در واقع می‌توان گفت یک مستند واقعی است.   ...

مدیر رادیو ایران تغییر می کند/ بازنشستگی بهنام احمدپور

به گزارش خبرنگار مهر، در تغییرات جدید این روزها در معاونت صدای سازمان صدا و سیما، بهنام احمدپور مبارکه به دلیل بازنشستگی از رادیو ایران می رود و طبق آخرین خبرها قرار است محمدجعفر محمدزاده که زمانی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد بود این مسئولیت را بر عهده بگیرد. ...

فراخوان جشنواره فیلم کوتاه نهال منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم کوتاه دانشجویی نهال با استناد به سینمای مستقل برگزار می شود. به اعلام دبیرخانه جشنواره، آثار ارسالی در سه بخش فیلم کوتاه شامل مستند، داستانی، تجربی، انیمیشن و فیلم های سال اولی، عکس فیلم و ...

تردیدی در خودکشی سیدامامی وجود ندارد

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس از نمایش فیلم داخل زندان و نحوه مرگ سیدامامی در این کمیسیون خبر داد.  جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجل ...

استقبال سوئدی ها از «۲۴ فریم» عباس کیارستمی

استقبال سوئدی ها از «۲۴ فریم» عباس کیارستمی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «24 فریم» آخرین ساخته زنده‌یاد عباس کیارستمی کارگردان سرشناس سینمای ایران و جهان؛ در بخش غیررقابتی سینمای بین‌الملل در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم یوتوبوری (گوتبورگ) Goteborg در سوئد روی پرده رفت و مورد استقبال تما ...

تجلیل از کارمندی که فوت کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «تقدیر» درباره مدیری در اداره ای است که تصمیم می گیرد از یکی از کارمندان خوب که دیگر آنجا کار نمی کند تجلیل کند اما به او اطلاع می دهند که این کارمند فوت کرده است. بخشی از دیالوگ‌های این نمایش را در زیر می خوانید و می‌توانید ن ...

آزمایش تصادف با ولوو XC 90 (ویدئو)

همه ما به خوبی می‌دانیم ولوو به امنیت مشهور است و تا به امروز هیچ خودروسازی به اندازه ولوو در دنیا به امنیت سرنشینان اهمیت نداده است. شاید یکی از مشکل‌ترین کارهای دنیا امروزه مردن در ولوو باشد!! این کمپانی سوئدی بزرگترین سا ...

«قلب سیمرغ» پس از درگذشت کارگردان به پرواز در می آید

به گزارش خبرگزاری مهر، انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ» اثر زنده یاد وحید نصیریان در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران می شود، همچنین آیین گشایش این فیلم عصر روز دوشنبه ۱۴ اسفند ماه ساعت ۲۰ در موزه سینما برگزار می شود. این اثر انیمیشن سینمایی از ت ...

«کودک شو» نوروز ۹۷ مهمان خانه ها می شود

«کودک شو» نوروز ۹۷ مهمان خانه ها می شود

به گزارش جهان نیوز، ابوذر پورمحمدی تهیه کننده برنامه «کودک شو» در خصوص پخش و تدارک این برنامه در نوروز ۹۷ گفت: با توجه به تدارک ویژه شبکه نسیم برای ایام نوروز، برنامه «کودک شو» نیز با در نظر گرفتن بخش های ویژه متناسب با ایام عید و همچنین حضور چهره های برجسته ورزشی ...

منع ورود سازندگان فیلم نامزد اسکار به آمریکا

عوامل مستند نامزد اسکار «آخرین مردان در حلب» به سبب محدودیت‌های مهاجرتی «ترامپ» قادر نخواهند بود در مراسم پایانی جوایز سینمایی اسکار حضور یابند. به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، امسال نیز همچون سال گذشت ...

افزایش سینماهای حوزه هنری در اصفهان

پانزده پرده نمایش تا خردادماه سال آینده به سینماهای حوزه هنری در استان اصفهان افزوده خواهد شد.به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه بهمن سبز، محمود کاظمی مدیرعامل این موسسه گفت: سین ...

معرفی بدترین بازیگران سینمای ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نويسندگان و منتقدان سينمايي همراه با نويسندگان همشهري جوان بدترين‌هاي جشنواره سي وششم را انتخاب كردند. طبق آراي به دست آمده از مجموع نظر سنجي انجام شده، نيكي كريمي براي بازي در فيلم «كاميون» عنوان بدترين بازيگر زن جشنواره ...

سوگواری شبکه چهار سیما برای بانوی دو عالم

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، شبکه چهار سیما در سوگ شهادت بانوی دو عالم؛ حضرت فاطمه زهرا (س) ویژه برنامه هایی چون «سیم و زر»، «نشان از بی نشان»، «چشم شب روشن» و پخش مداحی و مرثیه خوانی را برای بینندگان این شبکه تدارک دیده است. ...

فیلم | چشم انداز ماهواره ای ابرهایی که کار انتقال پیکرهای قربانیان را با مشکل روبه رو کرده اند

فیلم | چشم انداز ماهواره ای ابرهایی که کار انتقال پیکرهای قربانیان را با مشکل روبه رو کرده اند

به گزارش خبرآنلاین، فیلمی که می‌بینید، تصاویر ماهواره هواشناسی اروپا (EUMETSAT) را در بازه‌های زمانی ۳ساعته نشان می‌دهد. این تصاویر، تغییرات آسمان ایران را از ساعت ۳:۳۰ بامداد دیروز سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ تا ساعت ۱۵:۳۰ امروز چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ نشان می‌دهد. ...

منع ورود سازندگان فیلم نامزد اسکار به آمریکا

منع ورود سازندگان فیلم نامزد اسکار به آمریکا

منع ورود سازندگان فیلم نامزد اسکار به آمریکا سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:عوامل مستند نامزد اسکار «آخرین مردان در حلب» ...

نکته! این مطلب توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. لطفا نظر خود را در رابطه به این مطلب در صفحه تماس با ما در میان بگذارید.

ابراهیم حاتمی کیا یک جریان مافیایی در این برنامه چند تن از معترضان ؟ / شهرستان "قرعه کشی" و "شام" از کجا کلید ؟

ابراهیم حاتمی کیا به کدام جریان مافیایی در برنامه های سینمایی معترض بود؟/ بایکوت «لاتاری» و «به وقت شام» از کجا کلید خورد؟

سرویس فرهنگ و هنر در شرکت - در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر, پس از نام حاتمی کیا برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردان ادامه مدیر زمان شام در سن مراسم اختتامیه حضور پیدا کرد و گفت: با تشکر از شما برای محبت خود را از داوران عزیز. من مدیر مدیر این سیستم است. من افتخار می کنم از کسانی که مدرن ناظران را دوست دارم. من سی سال سن کلیسا و ترک. از سیستم قله تشکر می کنم. آنها خیلی تلاش این هدف باید نام سربازان گمنام امام آنها را داد. من عذر خواهی از همکاران من در محل کار هنگامی که نام محصول و در آمد متوسط دهند. افتخار می کنم برای مدافعان حرم فیلم ساختم. افتخار می کنم از بچه های سپاه و حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم. بابت کارهایم پشیمان نیستم. اگر خانه سینما به محل کارآفرینی تبدیل شود، من کارآفرینم چراکه یک سال رزق به آنها رساندم. امثال رشیدپور این واژه ها را می سازند. به تلویزیون اعتراض می کنم از مسئولان شبکه سه و دو، شکایتم را به خدا می برم. حاج قاسم سلیمانی با دیدن فیلم من اشک ریخت. این نگاه واقعا زشت است برای این مملکت. من شکایتم را پیش خدا می برم. حاتمی‌کیا به فردی مثل رشیدپور یا یک برنامه سینمایی معترض نبود او به یک هژمونی نامحسوس‌در برنامه‌های سینمایی رسانه ملی در قالب تحلیل و نقد فیلم گلایه‌مند بود و اگر تصور کنیم سطح اعتراض حاتمی‌کیا درباره نقد و تحلیل فیلم به وقت شام در یکی دو  برنامه سینمایی خاص بود، معترضه او را کم ارزش جلوه داده‌ایم. بیشتر بخوانید: پس از مدت‌ها بی‌مهری بالاخره حاتمی کیا سیمرغ کارگردانی را گرفت/ حاتمی کیا : شکایتم را پیش خدا می‌برم +عکس و فیلم پس از این ابراز نظر موجی از حملات و حمایت های در صفوف حیدری و نعمتی، خیبری و موتوری در فضای مجازی منتشر شد و هدف اصلی ابراهیم حاتمی‌کیا در میان هجوم چپ و راست در فضای مجازی گم شد. حاتمی‌کیا به فردی مثل رشیدپور یا یک برنامه سینمایی معترض نبود او به یک هژمونی نامحسوس در برنامه‌های سینمایی رسانه ملی در قالب تحلیل و نقد فیلم گلایه‌مند بود و اگر تصور کنیم سطح اعتراض حاتمی‌کیا درباره نقد و تحلیل فیلم به وقت شام در یکی دو برنامه سینمایی خاص بود، معترضه او را کم ارزش جلوه داده‌ایم. به هر ترتیب فیلم انقلابی، ملی و بومی  را باید با رویکرد و اسلوب سینمایی متناسب با الگوهای بومی و ملی  نقد و تحلیل کرد  و از قضا چند روز قبل از اعتراض حاتمی‌کیا ، مسعود ده نمکی در واکنش به فضای یکطرفه حاکم در برنامه‌های سینمایی پستی را منتشر کرد که برخی معنا و مفهوم پست منتشر شده ده نمکی را درک نکردند. در پست مذکور ده نمکی به چند موضوع مرتبط با جشنواره و وضعیت مرتبط با فضای نقد مطالبی را به نگارش درآورد و در پاراگرافی هوشمندانه نوشت : ای کاش حداقل فرق تحلیل فیلم و نقد فیلم را می دانستند شاید آن وقت کلاه سرشان نمی رفت.(اینجا) در واقع قبل از حاتمی‌کیا و معترضه‌اش به فضای حاکم در برنامه‌های سینمایی سیما،  ده‌نمکی هشدار داده بود چه وضعیت تراژیکی در برنامه‌های سینمایی حاکم است. واقعیت این است که در اغلب برنامه‌های سینمایی تلویزیون مجری‌هایی امثال رشیدپور، عنقا، گبرلو نقش برجسته چندانی ندارند. بیشتر بخوانید : باید منتظر دوران دیکتاتوری رشیدپور باشیم؟ آنچه در برنامه های سینمایی در قالب نقد رخ می‌دهد باید به صورت بنیادین اصلاح شود، کارشناسان سینمایی و منتقدانی هستند که در برنامه‌های مختلف سینمایی حضور پیدا می‌کنند و اغلب نویسندگان یک ماهنامه سینمایی خاص هستند. ماهنامه‌ای که قدمت طولانی دارد و یکی از اهداف بلند مدت گردانندگانش، تربیت نیروهای منتقد سینماست. نه کار سیاسی انجام می‌دهند و نه هدف‌گیری و سو گیری سیاسی دارند، اما در حوزه سینما، جهت دهی کلانی دارند و سایر خبرنگاران و روزنامه نگاران سینمایی رویکرد این نشریه برایشان وحی منزل است. نکته مهمتری این است که این جریان طی سی‌و اندی سال اخیر همواره سلیقه خود را از طریق نشریه و تاثیر در فضای مطبوعات سینمایی توسعه و بسط داده است و به صورت نامحسوس سینما را مدیریت می‌کند. کارشناسان سینمایی و منتقدانی که در برنامه‌های مختلف سینمایی حضور پیدا می‌کنند اغلب نویسندگان یک ماهنامه سینمایی خاص هستند. ماهنامه‌ای که قدمت طولانی دارد و یکی از اهداف بلند مدت گردانندگانش تربیت نیروهای منتقد سینماست. نه کار سیاسی انجام می‌دهند و نه هدف‌گیری و سوء گیری سیاسی دارند، اما در حوزه سینما، جهت دهی کلانی دارند اگر لیست منتقدان و نویسندگان سینمایی حاضر در برنامه‌های تلویزیونی را بررسی کنیم، اغلب منتقدان برخواسته از نشریه مورد اشاره هستند و پس از اینکه برند این نویسندگان با این نشریه خاص کمی معتبر می‌شود به فاصله کمی سر از برنامه‌های تحلیلی سینمایی سردرمی‌آورند. این جریان به صورت نامحسوس در میان اصحاب رسانه و اغلب منتقدانی که خروجی این نشریه هستند، جریان بزرگی ساخته‌اند و کافیست فیلمی ساخته شود که باب طبع نشریه خاص نباشد. خروجی‌های این نشریه که در حال حاضر در فضای مجازی و برنامه‌های تلویزیون پراکنده‌اند در اقدامی هماهنگ به قتل «به وقت شام» و «لاتاری» کمر می‌بندند. به همین دلیل است که اغلب فیلم‌هایی که مضمون انقلابی دارند و طی بیست و اندی سال اخیر ساخته‌ شده‌اند با دست فرمان گردانندگان رسانه مذکور در کلیه رسانه‌های مکتوب، مجازی، تصویری و صوتی بایکوت می‌شود. هژمونی این نشریه به شکل عجیبی در فضای سینما توسعه یافته است و این مسئله ناگهان به صورت ناهنجاری در جشنواره فیلم فجر  در قالب تاختن به آثار انقلابی خودش را نشان می‌دهد. اغلب کسانی که در برنامه‌های تحلیلی – سینمایی سمت مجری یا کارشناس را دارند از وابستگان خاص به این نشریه هستند و به صورت هدفمند و کاملا هماهنگ شده‌ای در فضای مجازی و رسانه ملی در برنامه‌های تصویری آثار ارزشمندی مثل تنگه ابوقریب و به وقت شام و لاتاری را مورد هجمه هماهنگ خود قرار داده‌اند و منتقدان جوان انقلابی که طی 10 سال اخیر در فضای مکتوب و مجازی خوش درخشیده‌اند جایی در برنامه‌های تحلیلی رسانه ملی ندارند. اقدام هدفمند منتقدان وابسته به یک جریان سینمایی به اعتراض ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره فیلم فجر منجر می‌شود و به فاصله کوتاهی عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس می‌گوید: در این زمینه در برنامه هفت اشتباه کردند و تذکر لازم در این خصوص داده شده است. در صورتیکه این اشتباه رسانه ملی، محدود به یک برنامه تلویزیونی خاص نیست. اشتباه بزرگ‌تر سیما در دو دهه اخیر دعوت از منتقدانی است  که به صورت نامحسوس به یک جریان فکری خاص وابسته هستند و با یک تذکر رفع و رجوع نخواهد شد. حتی حذف رشیدپور و عنقا از دو برنامه سینمایی مسئله را حل نمی‌کند. ریاست محترم سازمان در مورد این ماجرا باید به جای کور کردن چشم، تذکر و توبیخ و حذف ، کمی ابرو را آرایش کنند و رویکرد برنامه‌های سینمایی اعم از داخلی و خارجی با تغییر مدعوین و کارشناسان سینمایی قطعا حل خواهد شد.  مسئولیت خطیری  که پس از هشدار جدی ابراهیم حاتمی‌کیا  بر عهده ریاست سازمان است. حل این مسئله به صورت بنیادین سبب جهت دهی انقلابی به برنامه‌های سینمایی خواهد شد.  به تعبیری دیگر ریاست رسانه ملی باید دست به یک انقلاب بزرگ بزند و منتقدان سینمایی وابسته و خروجی‌های متصل به آن نشریه خاص نباید فرصت حضور در برنامه‌های سینمایی را داشته باشند. در مجال فراهم شده برای منتقدان وابسته به نشریه مذکور در برنامه‌های متنوع رسانه ملی، جمع مذکور با الگو و اسلوب‌های هنری، آثار انقلابی و فیلمسازان انقلابی مورد هجمه قرار می‌دهند و به همین دلیل است که فیلمسازان ارزشی با رسانه ملی زوایه پیدا کرده‌اند.  ریاست رسانه ملی باید دست به یک انقلاب بزرگ بزند و منتقدان سینمایی وابسته و خروجی‌های متصل به آن نشریه خاص نباید فرصت حضور در برنامه‌های سینمایی را داشته باشند. متاسفانه در اغلب برنامه‌های سینمایی که می‌خواهند یک منتقد سینمایی انقلابی را دعوت کنند دست به دامان یک کلیشه خاص می‌شوند که در برنامه یکی مانده به آخر جشنواره حضور پیدا کرد و با تحلیل همین برنامه می‌توان فهمید حضور چنین منتقدانی نه تنها قوتی برای جریان سینمای انقلاب نیست بلکه از اساس آنرا تضعیف می‌کند. به این موضوع باید دقت داشته باشیم که لاتاری قبل از اینکه توسط داوران نادیده گرفته شود، در دو برنامه «سینما دو» و «سینما هفت» سیما توسط منتقدان این برنامه  سربریده شد و بعد هیات داوران جسارت بیشتری از خود برای بایکوت کامل این فیلم از خود نشان داد. و نکته جالب اینجاست ریاست محترم رسانه ملی در گفتگوی خود با خبرگزاری فارس می‌فرمایند: فیلم سینمایی «لاتاری» هم که فیلمی انسانی، عاشقانه و جوانمردانه بود، مظلوم واقع شد. در صورتیکه بذر بایکوت لاتاری، توسط برنامه‌های سینما و منتقدان حاضر در این دو برنامه سینمایی پاشیده شد. در این گزارش، قصد نداریم که منابع تغدیه مالی این نشریه خاص و وابستگی مالی و معنوی را به برخی جریانات سیاسی را به صورت مستقیم بررسی کنیم اما مسئولان سازمان باید هشدار ابراهیم حاتمی‌کیا را جدی بگیرند و به یک اصلاح ساختاری در برنامه‌های سینمایی دست بزنند.