counter create hit
اقتصاد

نظر ها:

مطالب مرتبط:

نویسندگان فیلم A Quiet Place برنامه هایی برای دنباله آن دارند

فیلم نامه نویسان فیلم A Quiet Place، برایان وودز (Bryan Woods) و اسکات بک (Scott Beck) برای دنباله فیلم ترسناک موفق شان برنامه هایی دارند که بصورت غیرقابل انتظاری، در رتبه اول قرار گرفته و هفته گذشته در افتتاحیه خود ۵۰ میلیون دلار ف ...

جزئیات جدید ارز دانشجویی اعلام شد/ پرداخت 15 هزار دلار بابت شهریه دانشگاه

جزئیات جدید ارز دانشجویی اعلام شد/ پرداخت 15 هزار دلار بابت شهریه دانشگاه

حداکثر مبلغ قابل تأمین ارز دانشجویی حداکثر سالانه 15000 دلار بابت شهریه دانشگاه و حداکثر ماهیانه 1000 دلار برای دانشجو و حداکثر ماهیانه 500 دلار برای هر عضو خانواده وی است. ...

شرایط جدید تامین ارز مسافرتی در شعب منتخب بانک ملی ایران

متقاضیان دریافت ارز مسافرتی می توانند به شعب منتخب بانک ملی ایران مراجعه کنند.

قیمت نفت به بالاترین رکورد خود رسید

پس از این که عربستان اعلام کرد که موشکی که به ریاض شلیک شده بود را هدف قرار داده است و رییس جمهور آمریکا به روسیه در مورد حمله قریب الوقوع به سوریه اخطار داد، قیمت نفت جهش کرد. ...

تیراندازی در بابل ۲ کشته بر جای گذاشت

یراندازی در جنگل های نزدیک یکی از روستاهای بابل منجر به کشته شدن 2 جوان 25 و 35ساله شد.

رکوردشکنی قیمت نفت در پی منازعات سوریه

پس از این که عربستان اعلام کرد که موشکی که به ریاض شلیک شده بود را هدف قرار داده است و رییس جمهور آمریکا به روسیه در مورد حمله قریب الوقوع به سوریه اخطار داد، قیمت نفت جهش کرد. ...

مطالبات فرهنگیان در اردیبهشت پرداخت می شود

سیدمحمد بطحایی، درباره آخرین وضعیت پیگیری مطالبات فرهنگیان گفت: بخشی از مطالبات فرهنگیان با تدابیر سازمان برنامه و بودجه در سال ۹۶ پرداخت شد و بخشی از آن نیز در سال ۹۷ پرداخت می شود. ...

آغاز بازخوانی جعبه سیاه «هواپیمای سانحه دیده ترکیه ای در ایران»

مسئول بررسی سانحه هواپیمای چلنجر ترکیه ای از بازخوانی جعبه سیاه هواپیمایی مذکور خبر داد.

اعلام جزئیات جدید پرداخت تأمین ارز مسافرتی و دانشجویی

با تغییر و تحولات نرخ ارز و تک نرخی شدن آن مشمولان ارز مسافرتی و دانشجویی نیز طبق شرایط و ضوابط به آن ها ارز تعلق خواهد گرفت. نوشته اعلام جزئیات جدید پرداخت تأمین ارز مسافرتی و دانشجویی اولین بار در اقتصاد پدیدار شد. ...

تاثیر نوسانات ارز برقیمت خودرو/ ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار دستگاه افزایش می‌یابد

عضو هیات مدیره مدیران خودرو درباره تاثیر نوسانات اخیر نرخ ارز برقیمت محصولات این شرکت، اظهار کرد: به نوسانâهای ناگهانی نرخ ارز عکسâالعمل سریع نشان نمیâدهیم و در حال بررسی شرایط هستیم. ...

مشاور پوتین: خطر جنگ در سوریه واقعی است

یکی از مشاوران با نفوذ رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه مسکو از ابزار نظامی کافی برای دفاع از نیروها و متحدان خود در سوریه برخوردار است، خطر جنگ در این کشور را واقعی دانست. ...

ثبت سفارش واردات و صادرات متوقف شد

ثبت سفارش واردات و صادرات متوقف شد

ثبت سفارش کالا تا اطلاع ثانوی برای تجار میسر نخواهد بود. به گزارش آیسام و به نقل از ایسنا، طبق اعلام کانال تلگرامی سامانه جامع تجارت «با توجه به ابلاغیه جدید معاون اول رییس جمهوری، جهت اعمال تغییرات در ضوابط تجاری تا ا ...

شورای نگهبان بر جنسیت «رجل سیاسی» به توافق نرسید

معصومه ابتکار درباره میزان شفافیت تعریف شورای نگهبان از «رجل سیاسی» اظهار کرد: چون در کلماتی همچون رجل و تفسیرش و آنچه در اصل مذاکرات مجلس خبرگان قانون اساسی اتفاق افتاد هنوز مباحث زیادی وجود دارد، شاید بعضی جاها همین عدم شفافیت کاربردش بهتر باشد. البته اعضای شور ...

نکته! این مطلب توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. لطفا نظر خود را در رابطه به این مطلب در صفحه تماس با ما در میان بگذارید.

مشکلات راه آهن برای رقابت با جاده

مشکلات راه آهن برای رقابت با جاده

به گزارش جهان نیوز، در حمل بار کشور دستیابی به سهم ۳۰ درصدی ریلی معادل ۱۲۰ میلیون تُن کیلومتر حمل و نقل در سال، با توان فعلی ناوگان راه آهن و با شرایط موجود عملا غیرممکن است مگر اینکه بخواهیم در برخی موارد، تعاریف را تغییر دهیم و یا عدد سازی کنیم.    این را فرهنگ طلوعی، کارشناس حمل و نقل ریلی می گوید و معتقد است: ماهیت حمل و نقل ریلی، حمل بارهای زیاد و حجیم در فواصل طولانی است؛ در هیچ جای دنیا ۳ میلیون تُن بار در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتر به دلیل شرایط سخت و تبعات در ایمنی سیر، با کامیون حمل نمی کنند. وی اضافه کرد: اگر هدف گذاری را در تُن کیلومتر انجام دهیم و قطارها را در فواصل ۲۰۰ کیلومتری و زمان های کوتاه به کار ببندیم، به این وسیله به آن درصد هدف گذاری شده می رسیم که البته این روش صحیحی نیست و اگر بر اساس ماهیت حمل و نقل ریلی، بخواهیم بارهای حجیم را در فواصل طولانی حمل کنیم در شرایط فعلی و با وضعیت موجود ناوگان، عملا امکان پذیر نیست؛ اگرچه درصد بارهای حجیم در کشور رو به افزایش است اما حمل و نقل جاده ای هم برنامه هایی برای ناوگان خود خواهد داشت و ریل باید هر چه زودتر در این حوزه پیشی بگیرد. طلوعی اضافه کرد: تعهد شرکت راه آهن در قرارداد دسترسی آزاد به شبکه ریلی که با شرکت ها منعقد می شود، ۳۰۰ کیلومتر سیر روزانه پر و خالی است که با فرض مساوی بودن ۱۵۰ کیلومتر سیر واگن پر روزانه، خواهد بود که این با آن چه که الان اتفاق می افتد فاصله معناداری دارد. این کارشناس ریلی افزایش بهره وری در حمل ریلی را منوط به مطالعه همه مسیرها، مشخص کردن زمان خواب لکوموتیو، تغییر برنامه های لُجستیک و در نهایت توسعه سخت افزاری به معنای خرید واگن و لکوموتیو عنوان کرد. لزوم رفع گلوگاه های حمل ریلی: کمبود لکوموتیو معضل است وی یکی از بزرگ ترین گلوگاه های ناوگان حمل و نقل ریلی کشور را کمبود واگن و لوکوموتیو عنوان کرد و افزود: توان دو شرکت مطرح واگن ساز کشور در مجموع تولید ماهانه ۵۰ واگن باری است که به صورت نقدی به فروش می رسانند، هیچکدام از بانک های داخلی اعتبارات را تامین نمی کنند؛ قیمت یک واگن باری بین ۲۸۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان است، افزایش ظرفیت ۵۰۰ واگن به نقدینگی ۱۵۰ میلیارد تومانی نیاز دارد تا در ۱۰ ماهه آینده این دو شرکت بزرگ بتوانند نیاز یک شرکت حمل و نقل ریلی را تامین کنند، آن هم در صنعتی که دوره برگشت سرمایه آن طولانی است. طلوعی بیان کرد: در خرید و تولید واگن مشکلی که وجود دارد این است که در حوزه فاینانس، بانک های خارجی برای خرید داخلی فاینانس نمی دهند از سوی دیگر بانک های داخلی هم اصلا چنین کاری را انجام نمی دهند و وارد عرصه تسهیلات تولید واگن داخل نمی شوند. وی با اشاره به قرارداد منعقد شده با شرکت روسی برای تامین واگن های باری تولیدی در کشور با حمایت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: شرکت فروشنده واگن با بانک مورد نظر و بیمه دولتی روسیه به یک فرمول رسیده و خدمات را به ما عرضه می کند، در این میان راه آهن به عنوان متولی حمل و نقل ریلی کشور، شرکت ها را معرفی و تضمین کرده است، در قبال این تضمین، به موجب یک ضمانت نامه بانکی که از سوی شرکت به راه آهن ارائه شده، پرداخت اقساط تضمین شده است، هزینه ها ثابت بوده و خرید واگن ها فشار مالی را به ما وارد نخواهد کرد و عین رقم قرارداد را بدون هزینه مالی پرداخت خواهیم کرد؛ این شرایط مناسب است و ممکن است به زودی و مجدداً شاهد تحقق شرایط اینچنینی نباشیم پس باید این فرصت مغتنم شمرده شده و متولیان امر زمینه بهره مندی فعالان صنعت ریلی از این مزیت را فراهم کنند. تحویل ۵۰ دستگاه واگن باری داخلی در بهار امسال مدیرعامل شرکت باری ریل پرداز سیر با اشاره به مشکلات ثبت سفارش و ورود کد مربوط به واگن باری، اضافه کرد: در اردیبهشت و خردادماه امسال، اولین بخش از واگن های داخلی که تعداد آنها ۵۰ دستگاه است تحویل شرکت می شود. طلوعی همچنین به تلاش برای توسعه حمل و نقل ترکیبی اشاره کرد و افزود: در قرارداد با ذوب آهن مبادرت به اجرای حمل و نقل ترکیبی در مدل ریلی کرده ایم، بر این اساس از معدن، بار را تحویل گرفته و از طریق حمل جاده ای به ایستگاه سنگان منتقل می کنیم؛ با ساخت سکو و خط بارگیری واگن در سنگان، ۲۸ کیلومتر مسیر جاده ای قبلی را تبدیل به ۳ کیلومتر کرده ایم، پس از انتقال بار ذوب آهن از طریق حمل و نقل جاده ای در فاصله ۳ کیلومتر از معدن، از طریق حمل و نقل ریلی، اقدام به جابه جایی بار می کنیم. وی اضافه کرد: در واقع با این اقدام فاصله جاده ای، هزینه های حمل و واسطه گری را کاهش داده ایم ضمن آنکه مسئولیت آن را از معدن تا شرکت ذوب آهن به عهده گرفته ایم.   منبع: فارس